ای پرداز

Epardaz

ای پرداز

Epardaz

دانلود فایل ورد Word پیش پردازش داده های نا متوازن با استفاده از ماشین بردار پشتیبان


دانلود فایل ورد Word پیش پردازش داده های نا متوازن با استفاده از ماشین بردار پشتیبان

عنوانپیش پردازش داده های نا متوازن با استفاده از ماشین بردار پشتیبان تعداد صفحات 115 چکیده برای دست یابی به نتایج مطلوب در داده کاوی نیاز به پیش پردازش داده ها داریمپیش پردازش داده ها یکی از اجزای مهم در فرایند کشف دانش استروش های بسیاری برای پیش پردازش داده وجود دارد که می­توان از آنها استفاده کرداما این روش ها برای داده های نامتوازن منا

دانلود دانلود فایل ورد Word پیش پردازش داده های نا متوازن با استفاده از ماشین بردار پشتیبان

دانلود فایل ورد Word پیش پردازش داده های نا متوازن با استفاده از ماشین بردار پشتیبان
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 1927 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 115

عنوان:پیش پردازش داده های نا متوازن با استفاده از ماشین بردار پشتیبان

تعداد صفحات :115

چکیده:

برای دست یابی به نتایج مطلوب در داده کاوی نیاز به پیش پردازش داده ها داریم.پیش پردازش داده ها یکی از اجزای مهم در فرایند کشف دانش است.روش های بسیاری برای پیش پردازش داده وجود دارد که می­توان از آنها استفاده کرد.اما این روش ها برای داده های نامتوازن مناسب نیستند. اصطلاح “مجموعه داده نامتوازن” عموما به مجموعه داده‌ای گفته می‌شود که در آن تعداد نمونه‌هایی که نمایانگر یک کلاس هستند از نمونه‌های دیگر در کلاس‌های متفاوت کمتر است مشکل عدم توازن کلاس در بسیاری از برنامه های کاربردی جهان واقعی به رسمیت شناخته شده است و موضوع تحقیقات یادگیری مبتنی بر ماشین قرار گرفته است از این رو اخیراً مشکل نامتوازن بودن کلاسها مورد توجه محققان در زمینه ی داده کاوی قرار گرفته است.آنها به دنبال کشف روش هایی بودند که با اعمال بر روی داده های نامتوازن به نتایج مطلوبی دست یابند.

در این پروژه روش های گوناگون پیش پردازش داده های نامتوازن مورد بحث قرار گرفته و الگوریتم جدیدی برای بهبود نتایج طبقه بندی ارائه می­شود، به گونه ای که کارایی و دقت آن مورد توجه باشد.

 

 

 

فصل اول: مقدمه و کلیات تحقیق

1-1- مقدمه

کشف دانش و داده کاوی یک حوزه جدید میان رشته ای و در حال رشد است که حوزه های مختلفی همچون پایگاه داده، آمار، یادگیری ماشین و سایر زمینه های مرتبط را با هم تلفیق کرده تا اطلاعات و دانش ارزشمند نهفته در حجم بزرگی از داده ها را استخراج کند.هدف کشف دانش و داده کاوی یافتن الگوها در پایگاه داده است که در میان حجم عظیمی از داده ها مخفی هستند]1[ .کشف دانش شامل مراحل متعددی است که در این تحقیق به مرحله پیش پردازش توجه می­کنیم.

 

مرحله آماده سازی داده ها مهم ترین و زمانبرترین مرحله در پروژه های داده کاوی است.از آنجا که داده ها در این پروژه ها ورودی پروژه هستند هر قدر این ورودی دقیق تر باشد، خروجی کار دقیق تر خواهد بود.یعنی ما از پدیده “ورودی نامناسب، خروجی نامناسب ” دور می­شویم]1[.داده های خام معمولا دچار مشکلاتی مانند نویز، داده پرت، تغییرات در نمونه برداری هستند و استفاده از آنها به همین صورت موجب تضعیف نتایج مورد انتظار میشود.بنابراین باید از روشی برای بهبود نتایج استفاده کرد.پیش پردازش داده ها جهت بهبود کیفیت داده های واقعی برای داده کاوی لازم است.بنابراین پردازش اولیه ای مورد نیاز است تا مقادیر مفقوده، انحرافات و مسائلی از این دست را در داده های اولیه بیابد. پیش پردازش داده ها شامل همه تبدیلاتی است که بر روی داده های خام صورت می­گیرد وآنها را به صورتی در می­آورد که برای پردازشهای بعدی نظیر استفاده در دسته بندی و خوشه بندی، ساده تر و موثرتر می­سازد.

در حال حاضر سازمانها نیاز دارند تا بتوانند داده ها را به صورت کاراتر دسته بندی کنند و از تحلیل نتایج آن برای بهبود روند پیشرفت کسب و کار استفاده نمایند.ممکن است که داده های در دسترس ، داده هایی مبهم و مغشوش باشند و یا کلاس های داده نامتوازن باشند. بنابراین نیاز به پیش پردازش دقیق داده ها رو به افزایش است. برای پاسخ به این نیاز رو به افزایش ، افراد همواره سعی در ارائه روش های نوین و موثرتری دارند.

1-2بیان مساله

هرچند که روشهای مختلفی برای پیش پردازش داده ها موجود است ولی عملکرد و دقت این روش ها متفاوت است و تلاش در جهت ارائه روشی کارامد امری ضروری است.با توجه به اهمیت داده ها در جهان کنونی و افزایش حجم داده ها مساله پیش پردازش مناسب داده ها، بخصوص داده های نامتوازن یک چالش به نظر می­رسد.اغلب روش های موجود در پیش پردازش داده های ناتوازن به سمت کلاس اکثریت تمایل دارند و این امر باعث می شود که داده های کلاس اقلیت به صورت نویز در نظر گرفته شود.

همانطور که پیش از این نیز گفته شد برای دست یابی به نتایج مطلوب در داده کاوی نیاز به پیش پردازش داده ها داریم.میتوان ادعا کرد که اگر مرحله آماده سازی داده ها به خوبی صورت نپذیرد، نتایجی بدست می­آید که نمی­تواند مورد استفاده قرار گیرد و ممکن است که هزینه و زمان به کار رفته برای دست یابی به نتیجه موثر هدر رود و نتایج حاصل به دلیل عدم پیش پردازش مناسب داده غیر قابل استفاده و نادرست باشد.

اخیراً مشکل نامتوازن بودن کلاسها مورد توجه محققان در زمینه ی داده کاوی قرار گرفته است. در موارد متعددی کلاسی که از نقطه نظر دامنه ی کاربردی اهمیت زیادی دارد(کلاس اصلی) شامل تعداد حالات کمتری نسبت به کلاسی است که کلاس اکثریت می­باشد. این مجموعه ی داده ها نامتوازن نامیده می­شود. رویکرد سنتی داده کاوی توانایی خوبی برای پیش بینی نمونه های اقلیت که مورد توجه است ندارند. متأسفانه در اکثر موارد داده های واقعی دارای این خصوصیت هستند. به عنوان مثال در تشخیص بیماری­های نادر، حملات شبکه، متنکاوی و … معمولاً توزیع داده­ها نامتوازن می باشد.

در واقع مساله این است که چگونه میتوان داده های نامتوازن را به گونه ای پیش پردازش کرد که در خوشه های مناسب و درست طبقه بندی شوند.بنابراین مساله این تحقیق ارائه روشی جهت پیش پردازش داده های نا متوازن است به گونه ای که کارایی و دقت آن در مقایسه با روش های دیگر بیشتر باشد.

در روش ارائه شده در این تحقیق برای ارتقای روش ماشین بردار پشتیبان از تکنیک حداقل مربعات با متر اقلیدسی استفاده نمودیم.این روش بهبود یافته را M-SVM می­نامیم.بنابراین مساله را بدین شکل طرح می نماییم، چگونه می­توان در روش پیش پردازش داده های نامتوازن به دقت بالاتری دست یافت و از پیش پردازش صحیح داده برای دست یابی به نتایج صحیح در حوزه کاربردی استفاده نمود.از انجا که داده های متفاوتی وجود دارد ما پیش پردازش بر روی مجموعه داده های نامتوازن را انتحاب کردیم.

3-1- اهداف تحقیق

هدف از این تحقیق ارائه راهکاری به منظور افزایش دقت متعادل سازی داده و غلبه بر مشکل عدم توازن کلاس است.سعی کرده ایم تا متعادل سازی داده که در مرحله پیش پردازش داده صورت می­گیرد باعث بهبود نتایج طبقه بندی نمونه ها شود.بدین منظور اثربخشی و کارایی روش ارائه شده با سایر روش های موجود مورد مقایسه و ارزیابی قرار می­گیرد.امید است که نتایج الگوریتم نهایی امیدوار کننده باشد و نشان دهنده پیشرفت الگوریتم باشد.این تحقیق بر اساس نیاز به دسته بندی دقیق داده ها و استفاده از تحلیل نتایج داده ها در بهبود شرایط مرجع مورد استفاده کننده داده ها شکل گرفته است.

فهرست مطالب:

فصل اول مقدمه و کلیات تحقیق

1-1مقدمه

1-2بیان مساله

1-3 اهداف تحقیق

1-4 پرسش های اصلی تحقیق

1-5فرضیه های تحقیق

1-6 نوآوری تحقیق

1-7 تعریف واژگان کلیدی

1-8 ساختار پروژه

فصل دوم ادبیات و پیشینه تحقیق

2-1 مقدمه

2-2 مفاهیم داده کاوی

2-2-1 تعاریف داده کاوی

2-2-2 فرایند کشف دانش

2-2-3 حوزه ها و عملکردهای داده کاوی

2-3 کاربردهای داده کاوی و کشف دانش

2-4 چالش هایی برای KDD

2-5 پیش پردازش و آماده سازی داده ها

2-5-1اجزای اصلی پیش پردازش داده ها

2-5-1-1 پاکسازی داده ها

2-5-1-2یکپارچه سازی داده ها

2-5-1-3 تبدیل داده ها

2-5-1-3-1هموار سازی

2-5-1-3-2 تجمیع

2-5-1-3-3 تعمیم

2-5-1-3-4 ساخت ویژگی

2-5-1-3-5 نرمال سازی

2-5-1-4 کاهش داده ها

2-5-1-4-1 تجمیع مکعبی داده

2-5-1-4-2 انتخاب زیر مجموعه مشخصه ها

2-5-1-4-3 کاهش تعدد نقاط

2-5-1-5 تصویر کردن برای کاهش بعد

2-6 روش های ارزیابی دسته بندی

2-6-1 ارزیابی صحت روشهای دسته بندی

2-7 تکنیک حداقل مربعات

2-7-1 تقریب کمترین مربعات گسسته چند جمله ای

2-8 ماشین بردار پشتیبان

2-8-1مقدمه

2-8-2دلایل استفاده از SVM

2-8-3 کاربردهای SVM

2-8-4 مزایا و معایب SVM

2-8-5 تعاریف کلی

2-8-5-1تابع تصمیم مسائل دو کلاسی

2-8-5-2 تعیین تابع تصمیم(ابر صفحه جداکننده)

2-8-5-3 بعد VC

2-8-5-4حداقل سازی ریسک تجربی

2-8-5-5حداقل سازی ریسک ساختاری

2-8-6 ماشین بردار پشتیبان طبقه بندی کننده خطی با داده های جدا شدنی به طور خطی

2-8-7ماشین بردار پشتیبان طبقه بندی کننده خطی با داده های جدا نشدنی به طور خطی

2-8-8 ماشین بردار پشتیبان غیر خطی

2-8-9 انواع کرنل ها

2-8-9-1 کرنل چند جمله ای

2-8-9-2 کرنل های شبکه عصبی

2-8-9-3 کرنل های گوسی

2-9 تکنیک های پیش پردازش نامتوازن

2-9-1 ماشین بردار پشتیبان و مشکل عدم توازن کلاس

2-9-1-1 عیب مشکل بهینه سازی با ناحیه مرزی نرم

2-9-1-2 نسبت بردار پشتیبان نامتوازن

2-9-2 روشهای یادگیری عدم توازن خارجی برای SVM (روشهای پیش پردازش داده)

2-9-2-1 روشهای نمونه برداری دوباره

2-9-2-1-1زیر نمونه برداری

2-9-2-1-2بیش نمونه برداری

2-9-2-1-3 SCM

2-9-2-1-4 نمونه برداری پیشرفته

2-9-2-1-5 تکنیک بیش نمونه برداری اقلیت مصنوعی

2-9-2-1-6 نزدیک ترین همسایه فشرده(CNN)

2-9-2-1-7 نزدیک ترین همسایه تغییر یافته(ENN)

2-9-2-1-8 Tomek-Link

2-9-2-2 روشهای یادگیری جمعی

2-9-2-2-1الگوریتم آموزشی Bagging

2-9-2-2-2 الگوریتم آموزشی Boosting

2-9-3 روشهای یادگیری عدم تعادل داخلی برای ماشین بردار پشتیبان

2-9-3-1 هزینه خطای متفاوت

2-9-3-2 یادگیری یک کلاس

2-9-3-3zSVM

2-9-3-4 روشهای اصلاح کرنل

2-9-3-5 یادگیری فعال

2-9-3-6 روش های ترکیبی

فصل سوم:روش تحقیق

3-1مقدمه

3-2 ماشین بردار پشتیبان فازی برای یادگیری عدم توازن کلاس

3-2-1 روش SVMFuzzy

3-2-2متد FSVM-CIL

3-3 ماشین بردار پشتیبان حداقل مربعات (LS-SVM)

3-4 الگوریتم پیشنهادی

فصل چهارم: محاسبات و یافته های تحقیق

4-1 مقدمه

4-2 مجموعه داده ها

4-3 نتایج کارایی روش های مختلف بر روی مجموعه داده ها

فصل پنجم:نتیجه گیری و پیشنهادات

5-1 جمع بندی و نتیجه گیری

5-2 کارهای آتی

منابع و مآخذ

چکیده انگلیسی

دانلود دانلود فایل ورد Word پیش پردازش داده های نا متوازن با استفاده از ماشین بردار پشتیبان

دانلود جلوه های رازپردازی (سوررئالیسم)


دانلود جلوه های رازپردازی (سوررئالیسم)

این نقاشانی که از فرمول قاطع و مطمئن رسمی برکنار مانده بودند، در گفتگوی انفرادی خویش با جهان برونی، به بیانی مستقیم از دید جادویی اشیاء دست یافتند نقاش غیرحرفه‌ای که احتمالاً از دید جادویی اشیا دست یافتند نقاش غیرحرفه‌ای – که احتمالاً مدرس، کارمند اداره پست یا گمرک، مستخدم کشوری کشتیگیر و از این قبیل بود تنها در غریزة خلاق خویش اتکاء داشت

دانلود دانلود جلوه های رازپردازی (سوررئالیسم)

سوررئالیسم
جلوه های رازپردازی
نقاشان جلوه های رازپردازی
هنر رازپردازی
دسته بندی هنر و گرافیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 34 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 76

جلوه‌های رازپردازی

پیشگامان هنر نوین در آزمایشگریهای پیگیر و شادمانة خویش از قلمرو یافته‌های مرئی و طبیعی فراتر رفتند. نقاشی نوین در روند استحالة واقعیت به انتزاع جهان اشیاء را پشت سرنهاد. د رسالهای پیش از جنگ همه‌چیز نویدبخش می‌ نمود؛ ولی در جنگ و پیامدهای آن وضع را دگرگون کرد. شماری از پشتازان هنر در جنگ کشته شدند؛ بسیاری به ورطة یأس فرو غلتدیدند؛ برخی علم طغیان برافراشتند؛ و بسیاری دیگر خود را از مسایل اجتماعی یکسره کنار کشیدند. دیدیدم که از این میان تنها تنی چند از هنرمندان نوین هدفهای پیشین را پی گرفتند.

پس از آن که هنر از تقلید جهان مرئی سرباز زد شیء بیجان یکسره از قلمرو کاوش روانشناختی و بصری حذف نشد بلکه در سطحی دیگر مورد تجربه قرار گرفت. مواجهة مجدد با واقعیت در ژرفای ذهن صورت پذیرفت؛ یعنی در جائیکه گاه خاطره شیء به سطح می‌آید تا بعنوان تصویر ناب دریافت شود. این تجربه هنگامی به اوج خود رسید که هنرمند توجهش را بیشتر به شیء منفرد معطوف کرد تا به مجموعة طبیعت و جو پیرامونش؛ و از این طریق او به مفهومی تازه از این جهان اشیاء ره برد.  اکنون، هاله‌ای از غرابت‌ و راز، زندگانی خاموش شیء را پوشانید و احساس از ترس یا طنز و یا همبستگی جادویی با جهان اشیاء در هنرمند برانگیخت این دبد وهم‌آمیز- که بویژه در سالهای بین دو جنگ گسترش یافت- نتیجة آشفتگی روحی هنرمند بود. او خود را در برابر جهانی از هم‌گسیخته، غیرمعقول و یگانه می‌دیدید که اجزاء پراکنده‌اش مبهم و مرموز می‌نمودند. او ناگزیر به مقابله با این جهان اضطراب‌انگیز می‌نمودند. او ناگزیر به مقابله با این جهان اضطراب‌انگیز می‌بود و تبیین این مقابله شکلی از رازپردازی را می‌طلبید. در اینجا هنرمند دیگر به تجربه‌های«  بیان» و

 « ساختمان» واقعیت هنری نمی‌پرداخت، بلکه صرفاً واکنش روانی خویش را در برابر  واقعیت برونی به تصویر می‌کشید او در توصیف واقعیت درونی به روشها و اسلوبهای گذشته بازمی‌گشت؛ و درواقع از دستآوردهای استادان هنر نوین چشم می‌پوشید. از اینرو، ما گرایشهایی از ایندست را فقط بعنوان حاشیه‌ای بر متن کاوشگری در زبان هنری نوین تلقی می‌‌کنیم. و از این دیدگاه به بررسی آنها می‌پردازیم.

دانلود دانلود جلوه های رازپردازی (سوررئالیسم)

دانلود چارچوب مبانی نظری و فصل دوم تحقیق حساسیت زدایی از طریق حرکات چشم و پردازش مجدد (درمان با روش EMDR)


چارچوب مبانی نظری و فصل دوم تحقیق حساسیت زدایی از طریق حرکات چشم و پردازش مجدد (درمان با روش EMDR)

چارچوب مبانی نظری و فصل دوم تحقیق حساسیت زدایی از طریق حرکات چشم و پردازش مجدد (درمان با روش EMDR)

دانلود چارچوب مبانی نظری و فصل دوم تحقیق حساسیت زدایی از طریق حرکات چشم و پردازش مجدد  (درمان با روش EMDR)

چارچوب مبانی نظری و فصل دوم تحقیق حساسیت زدایی از طریق حرکات چشم و پردازش مجدد  (درمان با روش EMDR)
چارچوب مبانی نظری
 و فصل دوم تحقیق حساسیت زدایی از طریق حرکات چشم و پردازش مجدد  (درمان با روش EMDR)
چارچوب مبانی نظری تحقیق حساسیت زدایی از طریق حرکات چشم و پردازش مجدد  (درمان با روش EMDR)
چارچوب مبانی نظری و فصل دوم تحقیق
حساسیت زدایی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 31 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 25
مشخصات این متغیر:
منابع: دارد
پژوهش های داخلی و خارجی: دارد

کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
تعداد صفحه: 25صفحه
نوع فایل:word

توضیحات از متن فایل

 

در اینجا به بررسی و چگونگی درمان حساسیت زدایی از طریق حرکات چشم و پردازش مجدد (EMDR) می پردازیم.

2-3-1             درمان EMDR

EMDR  درمانی پیچیده و تخصصی برای غلبه بر آثار ضربه عاطفی و تجارب ناراحت کننده آن است که نخستین بار در 1978 از سوی روان شناسی به نام فرانسین شاپیرو مطرح شد. او متوجه شده بود که نگرانی ها و استرس های وی با حرکت چشمانش به طرفین کاهش می یابد. دکتر شایپرو از EMDR برای مقابله با نشانه های ناخوشایندی مانند اضطراب، گناه، خشم، افسردگی، ترس، اختلالات خواب، و بازگشت به خاطرات بد ناشی از واقعه ای تکان دهنده در گذشته استفاده کرد. این شیوه مستلزم بازخوانی واقعه یا رویدادی استرس زا گذشته و برنامه ریزیی مجدد ذهن و جایگزینی باور های منفی با باورهای مثبت و آگاهانه ای است که خود فرد انتخاب می کند(شایپرور، 2001 و 2002).

2-3-2             EMDR علامت اختصاری چه کلماتی است؟

EM: (Eye Movement) یا حرکت چشم

دکتر شایپرو ابتدا معتقد بود که درمان مراجع (بیمار) فقط از طریق حرکت سریع چشم به طرفین صورت می گیرد، اما اکنون مشخص شده است که تاثیرات مثبت این شیوه از هر نوع تحریک دوگانه حسی است که می تواند حرکت متناوب چشم ها به طرفین، ضربه های متناوب انگشت بر دو دست راست و چپ بیمار، یا تغییر تن صدا در دو گوش باشد که در نهایت به تحریک متناوب نیمکره راست و چپ مفز منجر می شود. این عمل را پردازش دو گانه می نامند که مراجع را قادر به پردازش مجدد ضربه عاطفی می کند(شاپیرو و سیلک فارست، بی تا؛ ترجمه هاشمیان  و همکاران، 1379).

Desensitization) :D ): یا حساسیت زدایی که به معنای کاهش و حذف پریشانی یا اغتشاش روانی است که با خاطره یک سانحه درد آور متداعی شده است.

Reprocessing) :R): یا پردازش مجدد که به معنای جایگزینی باورهای منفی و ناسالم با باورهای مثبت و سالمتر  است.

2-3-3             کاربرد EMDR

به طور کلی اگر فشار روانی ناشی از وقایع و رویدادهای سخت زندگی کاهش نیابد یا درمان نشود، فرد دچار احساس فقدان کنترل و درماندگی می گردد. حالتی که از آن با عنوان اختلال استرس پس از سانحه یاد می شود. روش EMDR در درمان این فشارهای روانی بیشترین کاربرد را دارد. این فشارها می توانند ناشی از حوادث و وقایع تکان دهنده؛ مانند لایای طبیعی، جنایت و تجاوز جنسی، جنگ، مرگ و جدایی باشد یا رویدادهایی که کمتر آسیب زننده اند؛ مانند سرزنش های دوران کودکی و پیام های منفی والدین، که موجب احساس ناخوب بودن در فرد می شود، یا تمسخر و آزار همسالان. این روش علاوه بر این در درمان اختلالات روانی نظیر سوگ های عمیق و فراموش نشدنی، اعتیاد، حسادت بیمار گون، مشکلات ارتباطی، و عزت نفس پایین سودمند بوده است. حوزه استفاده EMDR اخیرا به درمان دردهای مزمن، تنگی نفس، آسم، و ناتوانی یادگیری نیز گسترش یافته است(شایپرو، 2001).

توجه متناوب به کار برده شده در EMDR ممکن است منجر به تسریع در یکپارچگی عملکرد خاطره و تاثیرات سازگارانه گردد. تحقیقات بسیاری بر روی کاآمدی EMDR در بهبود مشکلات ناشی از استرس و کاهش تاثیرات خاطرات ناشی از تجاوز به عنف صورت گرفته است (رنجبری پور، هاشمیان، احدی، رضابخش، و فرخی، 1393).

 


 

دانلود چارچوب مبانی نظری و فصل دوم تحقیق حساسیت زدایی از طریق حرکات چشم و پردازش مجدد  (درمان با روش EMDR)

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق تماس چشمی و پردازش چهره


دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق تماس چشمی و پردازش چهره

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق تماس چشمی و پردازش چهره

دانلود دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق تماس چشمی و پردازش چهره

تماس چشمی و پردازش چهره 
پیشینه تحقیق تماس چشمی و پردازش چهره
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 26 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15

تماس چشمی و پردازش چهره[1]

توانایی تشخیص و پردازش چهره در 6 ماه اول زندگی پدیدار می شود و به دلیل اینکه که چهره ها اطلاعات مهم غیرکلامی را برای ارتباط و بقا فراهم می کنند از اهمیت ویژه ای در رشد نوزادان برخوردار هستند. به همیندلیل ارتباط یک عامل مهم هنگام کار با کودکان درخودمانده است چرا که یک سوم تا نیمی از این کودکان رشد گفتار طبیعی که بتوانند نیازهای ارتباطی شان را برآورده کنند را دارا نمی باشند،این کودکان به دلیل فقدان تعامل اجتماعی مناسب همواره مشکلاتی را در اجتماعی شدن دارند. به همین دلیل سبک ارتباطی این کودکان معمولا یک سویه است، آنها ارتباط برقرار می کنند تا نیازهای خود را ابراز کنند و به ندرت سخن می گویند تا در افکار،تجربه ها و احساسات دیگران سهیم شوند. به طور کلی کودکان درخودمانده رابطه متقابل که ویژگی بیشتر گفتگو ها و تعاملات اجتماعی است را نشان نمی دهند(لیانیز و همکاران،2010).

چهره ها در ایجاد و تداوم روابط اجتماعی به مثابه یک کلید طلایی هستند، به همین دلیل است که تشخیص و شناخت چهره برای موفقیت در روابط میان فردی حیاتی و مهم است، برای کودکان درخودمانده تجربه کردن چهره ها خیلی نادر است که همین امر می تواند علت اجتناب از نواحی چشم ها و عدم رشد صحیح پردازش چهره در این کودکان باشد(بتی[2]، میوکس[3]، ویتمیر[4]، راگ[5]، تیلور[6]،2011).

بسیاری ازآسیب های اجتماعی اولیه درخودماندگی همانند تماس چشمی، توجه مشترک[7]، پاسخ به احساسات دیگران و پردازش چهره درگرایش و پردازش اطلاعات دریافتی ار چهره ها تأثیر می گذارند.  همچنین آسیب ها در پردازش چهره ممکن است نقص بنیادی و اساسی در بدکاری سیستم عصبی داشته که خود متضمن آسیب در شناخت اجتماعی کودکان درخودمانده است چون چهره ها در رشد نوزادان از اهمیت ویژه ای برخوردارند و اطلاعات غیرکلامی را برای ارتباط و بقا فراهم می کنند .سیستم های عصبی که باعث توانایی پردازش چهرهمی شوند، خیلی زود در زندگی فرد بوجود می آیند(داوسن ، سارا جین وب و جیمز پارتلند،2005). بنابراین قفدان علاقه به چهره در 6 ماه اول زندگی در کودکان درخودمانده یکی از نشانه های پیشگو برای تشخیص ها و ارزیابی های بعدی است(میو[8]، پانا[9]،آورام[10]،2012). پس بر این اساس آسیب ها در پردازش چهره ممکن است یکی از نشانه های اولیه رشد نابهنجار مغز در کودکان درخودمانده باشد (داوسن ، سارا جین وب و جیمز پارتلند،2005).

با اینکه نقایص و آسیب های زیادی در ارتباط میان فردی و تعامل اجتماعی متقابل در این اختلال مشاهده می شود، در میان این آسیب ها، نقص در استفاده از تماس چشمی برای اهداف ارتباطی – اجتماعی یکی از ویژگی های برجسته و همگانی در این افراد می باشد. شواهد بسیاری وجود دارد که افراد درخودمانده به طور قابل توجهی کمتر از افراد عادی به چهره ها و چشم های دیگران نگاه می کنند و در استفاده از تماس چشمی برای شروع و تنظیم تعاملات ارتباطی – اجتماعی مشکل دارند. دلایل و علت های کاهش تماس چشمی در افراد درخودمانده به خوبی شناخته شده نیستند ولی چند تبیین احتمالی می تواند مطرح باشد، یکی این که افراد درخودمانده به دلیل بی علاقگی مربوط به آسیب های ادراکی – اجتماعی که نشانه های خیره شدن غیرمعمول را به آنها منتقل می کند به چشم های دیگران توجه نمی کنند که سازگار با این دیدگاه این است که افراد درخودمانده در ادراک و استنتاج مقصودها،نیت ها و حالت های روانی منتقل شده از طریق چشم های دیگران ناتوان هستند. تبیین دیگر برای تماس چشمی ضعیف افراد درخودمانده این است که رفتار خیره شدن نابهنجار این افراد از نفرت و بیزاری نگاه کردن به چهره ها و چشم های دیگران به دلیل افزایش پاسخ های خودکار به محرکهای اجتماعی برجسته ناشی می شود. آسیب های ویژه اولیه در پردازش چهره سرانجام به فقدان علاقه اجتماعی منجر می شود. بر این اساس ارتباط چهره ای بین نوزاد و مراقبان در طول رشد اولیه، به ویژه در تأثیر هیجان ها در تعاملات انسانی بسیار مهم است. توجه نوزادان به چهره ها یکی از مولفه های مهم در رشد بهنجار است، چرا که چهره ها بعد از تولد محرک های دیداری مهمی محسوب می شوند. با این وجود تماس چشمی ضعیف در کودکان درخودمانده ممکن است نتیجه مشکلات در پردازش اطلاعات چهره باشد(گلارای،2006).

پژوهش های آزمایشی نشان دادند که افراد درخودمانده نه تنها در پردازش علایم نگاه کردن بلکه در دیگر جنبه های پردازش چهره از جمله شناسایی و تشخیص چهره های جدید مشکلات قابل توجهی دارند. علاوه بر اینها، پژوهش های روان شناختی دیگری اظهار داشتند که آسیب های پردازش چهره در افراد درخودمانده صریحاً از ناهنجاریهایی در کدگذاری اطلاعات از نواحی چشم ها در چهره و نواحی از چهره که حاوی اطلاعات مهمی برای شناسایی چهره می باشند، ناشی می شود. به عنوان مثال جوزپ و کانگا(2003) با بررسی افراد درخودمانده دریافتند که این افراد هنگام شناسایی و تشخیص چهره ها فقط از پردازش اطلاعات نواحی دهان و کمتر از نواحی چشم ها در این فرایند  استفاده می کنند، که این یافته ها با پژوهش لانگول در سال 1978همسان و سازگار بود، مبنی بر اینکه کودکان درخودمانده هنگام بازشناسی عکسهای همسالانشان بیشتر از اطلاعات مربوط به نواحی دهان تا چشم ها استفاده می کردند(جوزف[11]، ارمن[12]، مکالی[13] و کین[14] .2008).

 


[1] Face Processing

[2]Batty

[3] Meaux

[4] Wittemeyer

[5]Roge

[6] Taylor

[7] - joint attention

[8]Miu

[9] Pana

[10] Avram

[11]Robert M Joseph

[12] Ehrman

[13] Mcnally

[14] Keehn

دانلود دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق تماس چشمی و پردازش چهره

دانلود پاورپوینت سیستم پردازش تراکنشی (TPS)


پاورپوینت سیستم پردازش تراکنشی (TPS)

دانلود پاورپوینت ارائه کلاسی با عنوانسیستم پردازش تراکنشی(TPS)در حجم 42 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل ویژه ارائه کلاسی درس سیستمهای اطلاعات حسابداری و سیستمهای اطلاعات حسابداری پیشرفته در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته حسابداری

دانلود پاورپوینت سیستم پردازش تراکنشی (TPS)

دانلود پاورپوینت آماده ارائه کلاسی درس سیستمهای اطلاعات حسابداری
دانلود پاورپوینت سیستم پردازش تراکنشی((TPS
تعریف سیستم پردازش تراکنشی(TPS)
خصوصیات TPS
دلایل استفاده از TPS 
ساختار کلی TPS 
انواع TPS 
TPS عمومی حساب های دریافتنی
اهداف سیستم حساب های دریافتنی
انواع عملیات در سیستم  حساب های دریافتنی
فایل حساب های دریافتنی
دسته بندی حسابداری
فرمت فایل ppt
حجم فایل 3163 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 42

عنوان: پاورپوینت سیستم پردازش تراکنشی(TPS)

دسته: حسابداری (ویژه ارائه کلاسی درس سیستمهای اطلاعات حسابداری و سیستمهای اطلاعات حسابداری پیشرفته در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته حسابداری)

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

تعداد اسلاید: 42 اسلاید

این فایل در زمینه "سیستم پردازش تراکنشی((TPS"می باشد که در حجم 42 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل بسیار کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان سمینار درس سیستمهای اطلاعات حسابداری و سیستمهای اطلاعات حسابداری پیشرفته در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته حسابداری مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:

تعریف سیستم پردازش تراکنشی(TPS)

خصوصیات TPS

دلایل استفاده از TPS

ساختار کلی TPS

مرحله اول : ورود اطلاعات

بررسی فیلد عملیات

مرحله دوم : به روز نمودن اطلاعات (رکورد)

مرحله سوم : پردازش گزارشات

انواع TPS

TPS عمومی

TPS فنی

TPS عمومی حساب های دریافتنی

اهداف سیستم حساب های دریافتنی

انواع عملیات در سیستم  حساب های دریافتنی

گزارش خلاصه پردازش عملیات در سیستم حساب های دریافتنی

فایل حساب های دریافتنی

فایل عملیاتی حساب های دریافتنی

TPSعمومی حساب های پرداختنی

اهداف سیستم حساب های پرداختنی

انواع عملیات در سیستم حساب های پرداختنی

گزارش خلاصه پردازش عملیات در سیستم حساب های پرداختنی

فایل حساب های پرداختنی

TPS  عمومی حسابداری عمومی

اهداف سیستم حسابداری عمومی

انواع عملیات در سیستم حسابداری عمومی

گزارش خلاصه پردازش عملیات در سیستم حسابداری عمومی

TPS عمومی منابع انسانی

اهداف سیستم منابع انسانی

انواع عملیات در سیستم منابع انسانی

گزارش خلاصه پردازش عملیات در سیستم منابع انسانی

فایل منابع انسانی

TPSفنی سفارشات مشتریان

اهداف سیستم سفارشات مشتریان

انواع عملیات در سیستم سفارشات مشتریان

گزارش خلاصه پردازش عملیات در سیستم سفارش مشتری

گزارشات سفارش

TPS فنی موجودی کالا

اهداف سیستم موجودی کالا

انواع عملیات در سیستم موجودی کالا

گزارش خلاصه پردازش عملیات درسیستم موجودی کالا

TPSفنی برنامه ریزی مواداولیه(Material Requirement Planning)

اهداف سیستم برنامه ریزی مواد اولیه

انواع عملیات در سیستم برنامه ریزی مواد اولیه

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.

دانلود پاورپوینت سیستم پردازش تراکنشی (TPS)